Webdesign som selger
Fokus på handling og brukeropplevelse. Et godt webdesign er viktig for en nettbutikk som ønsker å gå med overskudd. Ikke bare skal webdesignet formidle en tydelig identitet. Det skal også bidra til handling. Således er det selve grunnlaget for interaksjonen mellom bruker og applikasjon, i dette tilfellet mellom kunde og nettbutikk.
Derfor handler et godt og tidsriktig og responsivt webdesign om langt mer enn hvordan ting ser ut, men snarere om hvordan det fungerer for kunden. Slik er designet en viktig pådriver for å øke konverteringsgraden i nettbutikken.
Designet skal derfor, i tillegg til å formidle din bedrifts identitet på en tydelig måte:
- Bidra til digital synlighet
- Tilrettelegge for intuitiv og enkel navigasjon og slik bidra til å gjøre det enklere for kunden å finne fram til riktige produkter og informasjon i nettbutikken
- Bidra til ønsket handling gjennom salgsutløsende virkemidler, dette kan være alt fra design og plassering av knapper, fraktinformasjon, kontaktskjema, og mye mer.
- Optimaliseres for ulike skjermer, kanaler og nettlesere